nuffnang

13 Januari 2009

SEPAK TAKRAW...KE MANA HALATUJU SUKAN MELAYU INI (BHGN 1)


Saban hari kita menonton dan memainkan pelbagai jenis sukan. Sampai ke parlimen membahaskan pelbagai permasalahan dalam sukan-sukan ini. Tapi pernahkah kita terfikir akan sukan yang asalnya bermula daripada bangsa teras di negara ini iaitu sepak takraw?. Saya sebagai pemain jati sepak takraw amat sedih melihat keadaan sukan ini bermula daripada pemain, bekas pemain, pelapis, pertandingan, promosi dan pelbagai aspek lain yang pada saya amat ketinggalan. Seolah-olah tiada orang lansung yang berminat terhadap sukan ini sedangkan pemainnya dikalangan melayu khasnya dan bangsa lain amnya amat ramai. Apa tindakan kita?. Saya mengutarakan thread ini sebagai pemain. Anda mungkin pemain, mungkin tidak. Tapi sebagai orang Melayu, anda harus peka dengan sukan ini. Apa pandangan anda?

8 ulasan:

  1. mula2 kopi dulu gambar kau nak ke dalam desktop.
    lepas tu masuk new posting kat blog kau,perasan ada banyak simbol tu,ambil simbol add gambar.
    klik browse,select file gambar kat desktop tadi,
    upload,done.

    BalasPadam
  2. tahniah kau dah mulakan blog.
    berantu nanti tau.
    yg best nya aku dapat kawan sama2 baru nak start,kaulah.

    BalasPadam
  3. hehe...
    takda masa laa nak letak thread baru...
    gila betul...dah 2 mggu keja tak cuti...apapun, tq...

    BalasPadam
  4. Tahniah tekong..atas terbitnya blog kau ini,...ganas tajuk blog kau..Teruskan Usaha!!

    BalasPadam
  5. terima kasih...
    sebenarnya aku sendiri tak berkesempatan nak melawat dan update blog sendiri...
    aku banyak melayari blog korang dan yg lain2 hanya dgn hphone aku...
    aku ingat bekerja dibidang psikiatri rileks...
    rupanya lagi teruk...kadang2 sampai insomnia..
    apapun, terima kasih sekali lagi kerana sudi gak melawat...

    BalasPadam
  6. belanja besar tu guna hphone surf internet...

    sambar laptop satu,broadband...lebih jimat rasanya.

    BalasPadam
  7. apa plak belanja besar...
    sama gak..hphone aku pun pakai broadband...
    pc ada...jarang2 jer blueh on...
    tima kasih...blog ni akan aktif apabila research aku bermula nanti...
    research plak...............................

    BalasPadam